Σάββατο 9 Μαΐου 2009

“Artist Statement”

Μου ζήτησαν να γράψω ένα κείμενο που να περιγράφει την δουλειά μου. Μα τι περάσανε την ζωγραφική;! Άντε, σηκώνομαι το πρωί, αρπάζω τα πινέλα μου και τα τελάρα και όπως κοιτάζω τον ήλιο να ανεβαίνει, μου ‘ρχεται η σφαλιάρα της έμπνευσης και αρχινάω;! Τι με περάσανε; Για αργόσχολη, με το τσιγαράκι και την φιλοσοφία ότι ο άσπρος τοίχος είναι το «ήμισυ του παντός» της Τέχνης;! Χα! Σας γελάσανε!

Προσωπικά, μπορώ να παραδεχτώ και επισήμως ότι όχι απλά είμαι ένα παιδί της νύχτας, αλλά μια μάγισσα της που μόλις χαθεί και το τελευταίο ίχνος από το ηλιοφώς πιάνω τα μαγικά μου ραβδάκια και κουνώντας τα ρυθμικά, ζωγραφίζω ανάμεσα στα όνειρα του κόσμου¨ διασκεδάζω τις φοβίες του. Σκορπάω με την μαγική μου σπάτουλα σαν χάδι τα ακρυλικάκια μου και σαν ομίχλη απλώνω τις χρυσόσκονές μου. Όταν δουλεύω το βράδυ ο καμβάς δεν μπορεί να μου αντισταθεί όπως του μιλάω και τον χαϊδεύω, όπως ακριβώς χαϊδεύω και νανουρίζω το μωρό μου. Δεν με προδίδει (εντάξει, ίσως κάποιες φορές μόνο) ώσπου να ακούσω τα κοκόρια και τα σκυλιά να αλυχτάνε και να μου λεν «ξημέρωσε». Τότε, κάθομαι και χαζεύω το αποτέλεσμα, πιο πολύ από νύστα παρά από υπερηφάνεια!

Ομολογώ ότι δε αισθάνομαι σαν του κλασικούς ζωγράφους (αν υπάρχει τέτοιος ορισμός). Δεν έχω λογική στην δουλειά μου, μόνο ευαισθησία. Γιατί; Διότι, όταν έρχεται η έμπνευση δεν σε ρωτάει αν είσαι χαρούμενος, λυπημένος, ή νυσταγμένος. Κι έπειτα είναι κι αυτή η φωνούλα μέσα σου (όχι δεν είμαι συγγενής της Ζαν ντ’ Αρκ). Εσύ να λες ότι είναι καλό το έργο, κι εκείνη να διαφωνεί: «Χάλια, ξανακάντο!»

Ένας καλός φίλος με ρώτησε τι κάνω τους πίνακες που δεν μου «βγαίνουν» και μόνο που δεν έπεσε κάτω ακούγοντας την απάντηση: «Φρίσμπυ, πετάνε ωραία από το μπαλκόνι του 2ου ορόφου!» Πάλι καλά βέβαια που είναι και ο άντρας μου και μαζεύει αυτά τα «αδέσποτα» γιατί τα αγαπάω κι αυτά κι ας είναι μπάσταρδα!

Ναι, η δουλειά μου δεν είναι απλή. Ίσως ισορροπιστική, ενίοτε ονειροπόλα, χαρά και αναζήτηση μαζί, Φως και πιότερο Φως, χρυσό και ασημί! Αγαπώ την δουλειά μου, την μυρωδιά της και την τρέλα της. Την ενέργεια που μου δανείζει ώστε εσείς να την βλέπετε και να ονειροπολείτε. Η δουλειά μου είμαι εγώ! Και όλος μου ο κόσμος μαζί!

Καλημέρα

Δείτε περισσότερα για μένα και την δουλειά μου στην Ιστοσελίδα μου

Δεν υπάρχουν σχόλια: